Høj kvalitet til en fair pris
hos din tandlæge i Randers
Ved Tandlægerne Mediehuset tror vi på gennemsigtig prissætning og levering af kvalitetstandpleje til overkommelige priser. Udforsk vores behandlinger med tillid, velvidende at dit smil er i kærlige hænder.
Dit smil fortjener det bedste
Vi er dedikerede til at give vores patienter klare og ligefremme prisoplysninger, så du ved præcis, hvad du kan forvente. Vi stræber efter at opnå den perfekte balance mellem kvalitetspleje og overkommelighed. Vores forpligtelse til gennemsigtig prissætning betyder, at du kan være sikker på, at du modtager enestående tandpleje til fair og konkurrencedygtige priser.
Mange tror, at de sparer penge ved at springe besøg over, kun for senere at stå over for større udgifter og komplikationer. Ved at være proaktiv og besøge tandlægen regelmæssigt tager du ikke kun hånd om din pengepung, men sikrer også et sundere smil i årene fremover. Det er en investering i din langsigtede sundhed. Stol på os til at guide dig på denne rejse mod en lysere, sundere fremtid.
Vores ærlige prisplan
Vores priser overholder satserne fastsat af det nationale sundhedsvæsen.
For fuld gennemsigtighed er de offentliggjort her.
Fyldning, 2 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Fyldning, 3 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Fyldning, 5 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 5 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Porcelænskrone til fortand i overkæbe
Krone fremstillet i alternativt metal med påbrændt porcelæn på stor kindtand i underkæbe (molar)
Rodbehandling i 4 kanaler i stor kindtand i underkæbe
Cementeret præfabrikeret stift i rodbehandlet tand inklusiv 2 røntgenbilleder
Hård bideskinne
Indsættelse af implantat i kæbebenet uden kæbehuleløft (sinusløft)
Brobehandling af ædelmetallegering med påbrændt porcelæn som erstatning for lille kindtand i underkæbe, tilpasset og cementeret
Disse priser repræsenterer “grundservicegebyrerne”. Der kan påløbe yderligere omkostninger til ting som røntgenbilleder, bedøvelse osv., især ved procedurer som rodbehandlinger. Særlige omstændigheder kan også påvirke priserne, såsom usædvanligt komplekse tilfælde. Vi bestræber os på at holde priserne så opdaterede som muligt og fortælle dig om ændringer i forbindelse med din konsultation. For at læse om fastsatte ydelser henvises der venligst til de officielle priser, der er offentliggjort på: retsinformation.dk
Our Honest Pricing Plan
Our prices adhere to the rates regulated by the national healthcare system.
They are published for full transparency here on sundhed.dk.
Fyldning, 3 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Fyldning, 5 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 5 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
These prices represent the “base service fees”. Additional costs may apply for items such as X-rays, anesthesia, etc., especially for procedures like root canal treatments. Special circumstances may also affect pricing, such as unusually complex cases.
Our Honest Pricing Plan
Our prices adhere to the rates regulated by the national healthcare system.
They are published for full transparency here on sundhed.dk.
Fyldning, 3 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 4 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Fyldning, 5 flader i lille kindtand (præmolar)
Fyldning, 5 flader i stor kindtand i underkæbe (molar)
Ofte stillede spørgsmål
Hvordan fastsætter I priserne på jeres behandlinger?
Vi fastsætter vores priser med hensyn til behandlingens omfang, materialer og den anvendte teknologi samt vores omkostninger ved at levere en kvalitetsbehandling. For det meste er vores priser også i overensstemmelse med de nationale sundhedsstandarder og regler.
Hvilke faktorer kan påvirke den endelige pris på en tandbehandling?
Faktorer såsom behandlingens kompleksitet, anvendte materialer og eventuelle supplerende procedurer kan påvirke den endelige pris.
Har I nogen rabatter eller tilbud til rådighed for patienter?
Vi tilbyder lejlighedsvise rabatter og specielle tilbud til vores patienter. I øjeblikket kører vi en kampagne, hvor hvis du bringer en ny patient med, vil du modtage et gavekort som kan indløses ved næste behandling. Vær opmærksom på vores hjemmeside eller kontakt os direkte for at få oplysninger om aktuelle tilbud.
Hvordan kan jeg få en detaljeret prisoverslag for den ønskede behandling?
Du kan få en detaljeret prisoverslag ved at bestille en konsultation med en af vores tandlæger. Under konsultationen vil vi gennemgå dine behov og give dig en skræddersyet behandlingsplan med tilhørende prisoverslag.
Accepterer I forsikring, og hvordan fungerer det i forhold til betaling for behandlinger?
Vi accepterer de fleste tandforsikringer, og vores personale er til rådighed for at hjælpe med at afklare din dækning og behandle eventuelle krav.
Er der ekstra omkostninger, jeg bør være opmærksom på udover den annoncerede behandlingspris?
Udover den annoncerede behandlingspris kan der være ekstra omkostninger såsom røntgenbilleder, sedation eller specifikke materialer, der kræves til behandlingen. Disse omkostninger vil blive tydeligt angivet på dit prisoverslag.
Hvad er jeres politik vedrørende aflysning af aftaler og eventuelle gebyrer, der kan være forbundet med det?
Vi opkræver normalt et mindre gebyr for aflysninger med kort varsel eller manglende fremmøde, men vi bestræber os altid på at imødekomme vores patients behov så godt som muligt.
Lad os forbedre din tandpleje
Vores team er her for at guide dig hele vejen.
Uanset om du har spørgsmål, ønsker at planlægge en aftale eller drøfte individuelle behandlingsmuligheder, er kontakten til os det første skridt mod et sundere smil.
Kontakt os i dag, og lad os starte din tandplejerejse sammen.
Har du spørgsmål? Find svar her.
Udforsk vores FAQ-sektion for hurtige svar på almindelige spørgsmål om behandlinger, aftaler og tandpleje. Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, er du velkommen til at kontakte os!
Hvordan foregår et normalt tandeftersyn?
Vi glæder os til at byde dig velkommen til vores klinik og sørge for den bedste pleje af dig. Du kan finde information omkring dit første besøg på denne side. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål eller hvis du gerne vil booke en aftale.
Kan I behandle tandlægeskræk?
Vi gør vores bedste for at få dig til at føle dig tryg og rolig under dit besøg og tager alle mulige forholdsregler for at hjælpe dig med at føle dig rolig. Du kan læse mere om, hvordan vi gør det på denne side.
Findes der muligheder for hjælp til finansiering af tandbehandlinger?
Som udgangspunkt betaler man for den behandling man får, når denne ydelse er udført. Der findes dog mange forskellige typer af tandforsikringer, man kan tegne for at nedsætte risikoen for en stor økonomisk udgift til tandbehandling. Vi synes det er en personlig sag hvilke forhold man måtte ønske, og vælger derfor ikke at give anbefaling til en specifik forsikring.
En anden mulighed for at sikre at man kan finansiere sin tandbehandling, er at oprette en a konto indbetaling pr. måned til klinikken, og på den måde spare op til behandlingen. Så vil en regning på kommende tandbehandling ikke føles så overvældende, hverken før eller efter ydelsen er foretaget.
Man kan også altid snakke med sin bank om lån til tandbehandling. Vi har desværre ikke mulighed for at agere bank, og tilbyde afbetaling på månedsbasis igennem flere år, men vi kan i nogle tilfælde dele betalingen lidt op.
Hvordan kan jeg afhjælpe tandpine inden min aftalte tid til behandling?
Det er altid muligt at få en akut tid til vurdering af årsag til tandpine.
Det er dog ikke altid, der selvsamme dag er tid nok til den nødvendige behandling af årsagen til tandpinen. Men så kan der informeres om årsagen til smerten og instrueres i renhold, samt evt. medgives recept på smertestillende medicin, og/eller antibiotika.
Smerte er som oftest mere acceptabel hvis man kender årsagen. Men tandpine kan virkelig være meget smertefuldt, og der kan være mange forskellige årsager til smerten. Vi har stor forståelse for, at der kan være meget stor variation af smertetærskel, og smerte håndteres også ofte meget individuelt. I nogle tilfælde kan renhold med klorhexidin opløsning, et lille depot af tandpasta eller små slurke med koldt vand være let momentant afhjælpende, i perioden op til den aftalte tid til vurdering af årsag til tandpinen.
Hvad kan forsinkelser ved tandlægen skyldes?
Vi er mennesker der arbejder med mennesker, og selvom vi prøver at
planlægge behandlinger i et tidsperspektiv, så kan det blive nødvendigt at
indsættes en nødpatient med smerter, eller der kan opstå komplikationer i en
behandling, der forårsager ændring i behandlingen, så tidsrammen sprænges.
Vi bestræber os på at dette undgås og forsøger at holde ventetider på et
minimum, og beder på forhånd om undskyld ved forsinkelse.
Hvad gør jeg ved akut behov for tandbehandling?
Udenfor klinikkens åbningstid:
Kontakt Tandlægevagten, der tilbyder akut tandlægehjælp i weekend og på
helligdage: Tandlægevagten Århus, Valdemarsgade 1 D, Stuen th., 8000
Århus C. Tlf: 23620201
Tandlægevagten har til huse på Brobjergskolen tæt ved Musikhuset og
Rådhuset.
Åbningstider: Fredag kl. 18-21, Lørdag, Søndag og Helligdage kl. 10-13.
Indenfor klinikkens Åbningstid:
Ring til os, og forklar problemet !
Ved akut smerte kan man altid få en Nødtid !
Hvad betyder det at man er risikovurderet grøn, gul eller rød?
Ud fra nationale kliniske retningslinjer som Sundhedsstyrrelsen har udarbejdet, får alle patienter foretaget en risikovurdering. Man kan vurderes i kategorierne: Rød, Gul og Grøn. Ud fra disse kategorier vurderer tandlægen, hvor ofte patienten skal have foretaget et eftersyn af tænderne.
Grøn patient: Klinisk sund patient uden aktiv sygdom i mundhulen. Der er lav risiko for udvikling af ny sygdom i tænderne, og interval for undersøgelse kan sættes mellem 12 -24 mdr.
Gul Patient: Patient med aktiv sygdom i tænder, tandkød eller mundhule, hvor tandlægen vurderer at du og tandlægen med samlet indsats vil kunne medvirke til en bedre sundhedstilstand. Interval for undersøgelse kan sættes typisk mellem 3-8 mdr.
Rød patient: Patient med aktiv sygdom i tænder, tandkød eller mundhule, hvor tandlægen vurderer at du ikke vil kunne medvirke til en bedre sundhedstilstand, trods en samlet indsats med tandlægen. Interval for undersøgelse sættes typisk mellem 1-3 mdr.